Vijesti

Nade nezavisnog tiska u Ruandi blijede

0a1a_370
0a1a_370
Napisao urednik

Napredak Ruande prema liberalnijem medijskom okruženju kratko je trajao.

Ispiši Prijateljski, PDF i E-mail

Napredak Ruande prema liberalnijem medijskom okruženju kratko je trajao.

U svibnju je Fred Muvunyi, čelnik komisije za medije u Ruandi, pobjegao iz zemlje u strahu da će biti pritvoren ili napadnut, a državni regulator za telekomunikacije na neodređeno je vrijeme suspendirao operativni sporazum za BBC-jevu Veliku jezera.

Odluka Muvunyija da napusti Ruandu zabrinjavajući je preokret u napretku zemlje prema slobodnom i neovisnom tisku. Izabran je za predsjednika Ruandske komisije za medije (RMC) kada je samoregulacijsko tijelo pokrenuto 2013. Njegovim je stvaranjem najavljen pozitivan potez u Ruandi uklanjanjem državne kontrole nad medijima. No kada se Muvunyi argumentirao protiv vladinih poziva da zabrani BBC-jevu radio službu na jeziku kinyarwanda zbog televizijskog dokumentarca i vladinog prijedloga za prijenos ovlasti RMC-a na državno tijelo, kaže da mu je prijećeno.

“Mislim da vlada nikada nije mislila da će RMC postati jak takav kakav je. Očekivali su da će to biti institucija nad kojom će imati potpunu kontrolu, nikada nisu mislili da će me birati novinari ”, rekao je Muvunyi za CPJ telefonom iz inozemstva.

Nakon genocida 1994. i uloge radija mržnje u poticanju etničkog nasilja, vlada Patriotske fronte Ruande čvrsto je držala sve medije. 2013. godine, nakon gotovo dva desetljeća državne kontrole, novim je zakonom ponovno regulirano medijsko okruženje koje je rodilo RMC - samoregulacijsko tijelo odgovorno za zaštitu novinara i provedbu kodeksa ponašanja. Visoko vijeće za medije odreklo se svojih širokih ovlasti za obustavu publikacija i kazneni progon novinara.

Ispiši Prijateljski, PDF i E-mail

O autoru

urednik

Glavna urednica je Linda Hohnholz.